Media tips & trends – bereik senioren, ouderen
50-plus Marketing & Trends
Een sterk veranderend medialandschap zorgt ervoor dat u de aandacht van de consument moet verdienen in plaats van inkopen via de traditionele media. Tips en trends van ons. Wij focussen ons al enige jaren op de online plusser.
Social lift
Wel eens van social lift gehoord? Een campagne van ons met een Travel/Reis partner leverde 16 duizend vind ik leuks op. 2651 personen gaven commentaar en 2620 keer werd de campagne gedeeld. Daarmee bereikten we binnen 6 weken een groep van 893.472 vrienden en bekenden.
De plussers van deze tijd verspreiden uw content via shares of likes en bepalen en waarderen zo uw content en het uiteindelijke bereik. Aandacht moet u verdienen en u moet er serieus de tijd voor nemen. Plusser zijn de meest interessante doelgroep voor reisbedrijven. Er liggen enorme kansen voor slimme reismarketeers.
Budget gaat naar online
Slimme adverteerders besteden steeds meer geld uit aan digitale media dan aan traditionele media. Dat is ook volstrekt logisch. De consument loopt massaal weg bij print, de plusser zit meer en meer online. Een slimme adverteerder volgt dan ook zijn doelgroep en verlegt zijn focus van traditioneel adverteren naar een online strategie. De transitie naar digitalisering zie je overal. Bedrijven die hier niet in meegaan verdwijnen.
Timing van uw marketingcampagnes
Rituelen veranderen, ook voor ouderen. Het journaal kun u kijken wanneer u wilt, de krant heeft eigenlijk altijd oud nieuws. Via online en social media kan de consument op allerlei momenten het laatste nieuws, trends of uitgebreide artikelen lezen. Een goed kwaliteitsblad koopt men nog wel om af en toe. Wij adviseren en ondersteunen uw campagne graag zodat we samen zorgen voor optimale zichtbaarheid.
Content marketing
Goede content is niet voldoende. Bereik verkrijgen kost geld. (paid media) Het is belangrijk goede online distributiekanalen te vinden die al een groot bereik hebben onder ouderen. Ons netwerk bijvoorbeeld bereikt honderdduizenden online ouderen iedere maand weer. Regelmatig moet u uw content verspreiden in dit soort netwerken waarbij de mate waarin u een social lift / bereik succes behaalt volledig inzichtelijk is.
Content = king , Distribution = queen
Goede content is uiteraard een 1ste vereiste. Goede distributie en krachtige netwerk partners komen daarna!
Nieuwe marketing richt zich niet meer op 1 merk maar ook op marktsegmenten. Ondernemingen worden uitgever van hun eigen producten en diensten en luisteren naar en onderzoeken de wensen van hun klant. In deze zeer dynamische wereld winnen alleen zeer dynamische en innovatieve bedrijven die op tijd bijschakelen om op het juiste spoor te blijven.