Ik sta midden in het leven, heb geld, investeer in nieuwe innovaties en geniet volop van het leven.

Een groot gedeelte van Nederland behoort tot de 40+ doelgroep. In 2022 was dit maar liefst 53% van Nederlandse bevolking. Deze doelgroep heeft dus 90% van het totale vermogen in handen. Een meer dan interessante doelgroep dus.
De meerderheid van social media kanalen als Facebook is 40+ en wie kent er nog een senior zonder mobiel. Innovaties worden door deze fitte en energieke doelgroep net zo snel overgenomen dan jonge consumenten. Ook steeds meer bedrijven richten zich specifiek op de 40+ doelgroep.
Voor mediabureaus, ondernemers die deze doelgroep willen bereiken hebben wij verschillende mogelijkheden om bij deze doelgroep in beeld te komen.
Het is een erg energieke doelgroep. Iemand van 50 voelt zich tegenwoordig 30, iemand van 60 wil 40 zijn en 70 en ouder is ook fit & vitaal.
Lees ook dit onderzoek en vergeet het stereotype beeld dat sommige media van plussers heeft. Ze zitten er helemaal naast. Volop kansen dus als je focus hebt op de juiste doelgroep.
Focus op de rijke plus doelgroep
- De rijkste doelgroep in Nederland
- Nemen innovaties sneller over dan jonge consumenten
- Zijn bereid te betalen voor kwaliteit en hoogwaardige dienstverlening
Plussers staan krachtig in het leven, genieten volop, kapitaalkrachtig en hebben veel vrije tijd. De komende jaren gaan zij onder andere de vakantie- en vrijetijdsbesteding domineren. De focus bij plussers ligt vooral op kwaliteit en beleving.
Zijn ‘kwaliteit en beleving’ van toepassing op uw producten en diensten dan bent u bij ons op de juiste plek. Wij hebben krachtige blogs met veel bereik bij de bijbehorende social media kanalen. De meeste tijd brengen ook de plussers tegenwoordig door met online activiteiten zoals facebook en whatsappen. Ook zit met de hele dag op de telefoon en leest het nieuws op blogs en allerlei online nieuwssites.